HTML

Pénzbehajtás

Ti hogy hajtjátok be a tartozásokat? Tapasztalatcsere, talán egy könyv is lesz belőle, ha segíteni fogtok. :)

Friss topikok

  • igazimonguz: Ha a bírósági végrehajtó is eredménytelen, akkor mit lehet tenni? Tehát, aki hallja adja át: Jog... (2013.02.08. 18:11) Folytatom a blogot - és a pénzbehajtást is
  • NaNeCorp: most 2011 év vége van! Nem irtál valami sokat, akkor most azt tételezzük fel , hogy behajtottad, v... (2011.12.02. 15:22) Sz.: "A héten rendezem!"
  • Szabó Tünde: Kedves sorstársak! Ha nem is 100%-s a dolog, de igen meglepődtem magam is, amikor újra elolvastam... (2008.07.03. 14:25) Pénz és becsület project
  • minni: Azzal, hogy Istent emlegeti, csak meg akar hatni. Attól, hogy hívő, még nem kell megszánni. Aki ne... (2008.01.16. 13:47) Fejlemény
  • dd: Igen, itt te vagy a hibás. Még ismerősnek sem szabad csk úgy adni pénzt, nem hogy egy idegennek fé... (2007.12.19. 05:52) Aurarius

Linkblog

Pénz és becsület project

2007.05.19. 12:07 DTJ



Pénz és becsület project (PBP)

A múlt

Összefoglalom, hogy s mint mentek a múltban a baráti kölcsönök:

1.    Nem készült hivatalos papír, a kölcsön bizalmi alapon ment.
2.    Kamatmentes volt, ez pontosan úgy értve, hogy csak annyi kamatot fizessen, amennyit akkor kaptam volna, ha az adott összeget a bankban tartom.
3.    Megállapodás – természetesen szóbeli megállapodás – volt, hogy a kölcsönt mindenki maga tartja nyilván, és amikor vagy ahogyan tudja, visszafizeti.

A könyv arra épül, hogy részletesen leírom, hogyan történtek ezek a baráti/bizalmi kölcsönök, és hogy mik a tapasztalatok a 80%-ban még ma sem lezárt kölcsönügyletekkel.

A könyv anonim, de a részletes leírás miatt azt nem garantálom, hogy a szereplőkre nem ismernek rá a barátaik.

A jelen

Jelenleg próbálok utánajárni az összes kölcsönnek, ez ügyben nyomozok és levelezek, blogon összegzem a tapasztalataimat, és internetes fórumokon kérek tanácsot, és természetesen személyes tapasztalatokat is az alábbiakról:

•    Mik a tapasztalataid – adósként és kölcsönadóként – a baráti kölcsönökkel kapcsolatban. általában? (Ha nem szoktál kölcsönadni, akkor érdekelne, hogy miért, és hogy hogyan hárítod el a kölcsön kérőket. Ha adós vagy, akár „jó adós” akár „problémás” érdekel, hogy a te oldaladról hogy néztek/néznek ki ezek a kölcsönök?)
•    Hogyan bonyolítasz le egy kölcsönt, a szerződéskötéstől (ha van ilyen, szóban vagy írásban) egészen a végéig, a kölcsön visszafizetéséig?
•    Hogyan kezeled a vissza ne fizetett baráti kölcsönöket?

Szóval jelenleg anyagot gyűjtök, s ez a folyamat várhatóan az év végéig tart. (Személyes idei célom, hogy az összes függőben lévő pénzügyemet lezárjam.)

A jövő

Egy közösségi bank létrehozása, pontosabban egy olyan hitelszövetkezet alapítása, amely a hagyományos bank kihagyásával működik. Vannak külföldi példák, amelyekből tanulni lehet, és a tervezett modell hasonlít a „szegények bankjára”. A baráti kölcsön jelenlegi versenytársai azok a felháborító uzsorakamatot kéró „gyorshitel” vállalkozások, amelyeket a tévéreklámokból ismerhetünk, és sokszor több mint 400%-os THM-mutatókkal adnak pár tízezer forintos hitelt olyanoknak, akiknek egyetlen bank sem ad hitelt. Ez a maximális program, erre készülök az első tapasztalatok alapján. Jogilag a tervezett rendszer NEM bank, hanem (magánkölcsön közvetítő) online szolgáltatás. Információs szolgáltatás, amely semmi másra nem szolgál, mint a „gentleman agreement” alapján adott és kapott kölcsönök online nyilvántartását segítő eszköz, egyben a tagok önsegítő és tanácsadó szervezete.

A minimális program a project pontos dokumentálása (blog), s ha összeáll, valószínűleg 2008 elején egy „Pénz és becsület” c. könyv összehozása.

Mondjatok véleményt!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://penzbehajtas.blog.hu/api/trackback/id/tr8583696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabriella 2007.09.05. 17:56:38

Az egyik legjobb barátnőm volt kb.45 éve ismerem,/de talán mégsem elég jól?/. 2003-ban szállást adtam neki és két gyerekének a lakbért mindig felszólításra fizette, mielőtt elköltözött volna - kitudja hová - az utolsó 3 hónapot nem fizette ki, sőt 2005-ben 150 000.- Ft-ot kért köl -csön, hogy szeptemberben megadja.ez összesen kb.400 000.- Ft tartozás. Lehet, hogy vannak akiknek ez az összeg semmit sem jelent de nekem nagyon sokat számít.
Továbbra is rendszeresen járt hozzám mindig szívesen láttam. Etettem, ittatam sőt nálam is aludt, de a pénzt mindig én kértem tőle, ő soha nem hozta fel. Az idén februárban kiment Olaszországba a lánya után és azt mondta,hogy kint dolgozni fog azért is, hogy megadja a pénzemet. A háztartása maradékát dobozokban, /ami nemkevés/ hozzám hozta megőrzésre, ami már nagyon útban van. Megigérte, hogy SMS-eket küld és e-mail-ezünk, hogy fent tartsuk a kapcsolatot. Az utolsó e-mailt áprilisban küldte aztán eltünt. Miután nem jelentkezett én felhívtam az unokahúgát, aki közölte velem, hogy régen itthon van és dolgozik. Csak nálam felejtett el jelentkezni!! Nem akarta, hogy megtudjam, hogy itthon van.Küldtem neki SMS-t, válaszában megigérte, hogy a cuccait július 15-ig elviszi és havonta küld 40000.- Ft-ot. A cuccokért a mai napig nem jött, egyszer küldött 40 000.- Ft-ot azóta nem jelentkezik és az SMS-re sem válaszol. Sőt még ő fenyegetett meg, hogy ha még egyszer felhívom az unokahúgát akkor nagyon megbánom. Nem hittem volna, hogy az életben ekkorát csalódok "barátban" akin rengeteget segítettem mindenben és szónélkül adtam neki kölcsön. Egy aljas,sunyi, csaló, rafinált nőnek tartom ezek után. Én meg egy balek vagyok, hogy megbíztam benne, emberben még ekkora csalódás nem ért. Mondjátok meg mit lépjek ezek után, hogy visszakapjam a pénzem!?

ann 2007.12.19. 05:48:19

Én is belesétáltam ebbe a csapdába. Próbáltam keményen, rendesen, de az a baj, hogy mivel papír nincs róla jogi lépéseket nem lehet tenni...

Fontos dolog, hogy csak szerződéssel adjunk akárkinek pénzt kölcsön.

Gabriella! Az egyetlen dolog amit tehetsz, hogy valakivel felfeszítteted az ajtaját, és elviszel 360k Ft értékű valamit. Nemtudom, hogy miket hagyott nálad, de én már azt is eladtam volna. Ez persze nem 100%-ig legaláis, de hát mit lehet tenni??

minni 2008.01.16. 12:51:41

A baráti kölcsönnel kapcsolatban nagyon rossz tapasztalatom van. Két évvel ezelőtt közös ismerős révén összejöttem egy fiúval, és pár hónap után úgy éreztem, komoly a dolog. Elég rossz anyagi körülmények között élt, de ez engem nem érdekelt. Beteg volt, elvált, maga allatt volt, én pedig próbáltam lelket önteni belé. Egyszer nagyon sírt nekem a telefonban, hogy nagy tartozása van (450ezer Ft), és kilakoltatják, ha nem fizeti ki. Kölcsönadtam papír nélkül, mert megsajnáltam, és mert akkor sokat jelentett. Akkor láttam utoljára. Próbáltam kapcsolatba lépni vele, kiderült, hogy iskolába jár, külföldön nyaral stb., mindezt az én pénzemen, illetve nem tudom, még kit nyúlt le. Kértem, követeltem, de semmi reakció. Megkerestem néhány ismerősét, akikre a mai napig nagyon számít, és beavattam őket. Kiderült, hogy tőlük is kölcsön akart kérni (autóra!!!). Az ő segítségükkel sikerült elérnem, hogy másfél év után ígéretet tett, hogy 10-ezrenként visszaadja. De ezt is megszegte legutóbb. Amikor számonkértem az volt a reakciója, hogy mit képzelek, ő most tanul, neki kell a tandíjra, nincs több pénze, és majd adja, ha tudja. Nem értem, hogy lehet ilyen gerinctelen egy ember (B.Z. celldömölki lakos, az ottani kórus tagja - ezt azért írom, hátha vki ismerőse idetéved, és ráismer). Nekem viszont szükségem lenne arra a pénzre, de nem tudom, mit tegyek.
Már kifogytam az ötletekből. Keressek meg még néhány barátját? Ötlet?

Kisdobos 2008.02.06. 10:15:02

Sajnos nem igazán lehet mit tenni,ha az adós úgy van vele,hogy nem fizeti vissza a kölcsönt.Személyes tapasztalatból tudom.Nekem hivatalos,ügyvéd álltal megírt papírom van,arról az összegről amit kölcsönadtam,(1.600000 Ft.)jelenleg a peres eljárás elején tartok,mert az a bizonyos illető,(az adós) egy éve nem fizette vissza az összeget,pedig csak egy hónapra kérte,de hiába van papír és hiába vittem jogerős perre a dolgot,nagyon úgy tűnik,hogy a pénzem sosem kapom vissza.Ugyanis,az adósnak semmi mincs a nevén.A lakását átíratta a kiskorú gyermeke nevére,a kocsiját ami a nevén volt eladta és a középső gyereke nevére vett egy kocsit.A munkahelyéről sikkasztás miatt kirúgták,(ami utólag derült ki),jelenleg nincs bejelentett munkahelye,tehát nem tudjuk bírósági úton sem behajtani rajta a pénzt.Úgyhogy mindenkinek üzenem,hogy hiába írtok papírt,nagyon nézzetek utánna,hogy biztosítva is legyen a fisszavizetés útja.Nekem sajnos ez úgy néz ki,hogy már "elúszott".Pedig ebből a pénzből lett volna a lakásom megvéve.A bizonyos illetőnek üzenem,(hátha véletlen erre az oldalra téved),csak azt kívánom neki,hogy vele is vki akinek segít a bajban,utánna így viszonozza a segítséget.Bizonyos emberek így teszik tönkre mások életét.
(Az adós: Csáki Erzsébet Kiskunfélegyházi lakos.)Csak azért írtam le,hogy nehogy vki ugyanígy járjon vele.Vigyázzatok!

Váradi Laci 2008.05.24. 13:44:42

Kedves becsapottak és kényszerhitelezők!
lassan 8 éve kergetek adósokat és szerzek vissza elsíbolt pénzeket olyan 80% eredményességgel.Ha bárkinek kérdése van, ingyenes jogtanáccsal állok rendelkezésre.
Szép napot!
Váradi Laci
varadilaci@airlink.hu

Szabó Tünde 2008.07.03. 14:25:29

Kedves sorstársak!

Ha nem is 100%-s a dolog, de igen meglepődtem magam is, amikor újra elolvastam kinek-mi a problémája. Én is ezekkel küszködöm, vagy inkább küszködtem.

Igazából az alap probléma nálam, és szerintem sok másnál is az Önkritika hiánya.
Gondolom, ismeri mindenki a mondást: Csak azt lehet bolondnak nézni, aki hagyja magát.

Rághattam a kefét több hónapon keresztül, szidhattam a barátaimat, meg a rokonokat…stb.
De ebbe a játékba én mentem bele. Most 20 000 Ft, most 30 000 Ft. És így tovább.

De minek?

Ki követte el a nagyobb hibát? Az, aki puszira ad pénzt a másiknak, vagy aki puszira kér?

Én is csak azóta nézem más szemmel a dolgokat, amióta többször és mélyen elgondolkodtam a kérdésen. Mondjuk másodállás közben, míg a tartozók miatt kiesett pénzem igyekeztem pótolni, volt rá időm.

Kb. 1 hónapja kaptam születésnapomra egy könyvet. Igazából végigolvasva jutottam el oda, hogy teljesen más szemmel nézzem az egészet. Nem adott mindenre megoldást, sok olyan gondolatot ébresztett viszont bennem, ami magamtól nem jutna eszembe. Elkezdte az elején a problémát boncolgatni, leírt példákat, eseteket, kaptam mellé egy rakás segédletet, most tisztábban látom az egészet. Én teremtem meg a lehetőségét a problémának, ha nem vagyok elővigyázatos, a többiek csak élnek vele.

www.tanacsos.hu A könyvet itt vásárolta a férjem

süti beállítások módosítása